close

منو

اصطلاحات رایج انگلیسی در فرودگاه

اصطلاحات رایج انگلیسی در فرودگاه

اصطلاحات رایج انگلیسی در فرودگاه

زمانی که به یک کشور انگلیسی زبان سفر می کنید، معمولا اولین برخورد با افراد خارجی را در فرودگاه تجربه خواهید کرد.

برای برقراری ارتباط با کارکنان فرودگاه از عبارات زیر استفاده کنید!

1. من می خواهم… (I would like) استفاده از این عبارت استاندارترین و مودبانه ترین راه برای مطرح کردن درخواستتان به شمار می رود. مثلا در صورت تمایل به نوشیدن آب می توانید بگویید: ” I would like some water”.

2. پرواز من چه ساعتی است؟ (?what time is my flight). معمولا فرودگاه ها در سازمان دهی زمان پروازها خوب عمل نمی کنند. بنابراین، بهتر است با طرح این پرسش از ساعت دقیق پرواز خود مطلع شوید. قطعا این عبارت به کارتان خواهد آمد.

3. من با کدام ایرلاین پرواز می کنم؟ (?what airline am I flying). ایرلاین همان شرکت هواپیمایی مربوطه می باشد که شما قرار است با هواپیمای متعلق به آن پرواز کنید.

4. ورودی من کجاست؟ (?where is my gate). ورودی یا “گیت” همان نقطه ی ورود به هواپیما به شمار می رود و دقیقا همان مکانیست که شما باید پیش از سوار شدن به هواپیما اندکی در آنجا منتظر بمانید.

5. دستشویی کجاست؟ (?where is restroom). به منظور اطلاع یافتن از محل دستشویی می توانید از این عبارت یا عبارات دیگر اعم از: “bathroom, washroom,toilets” استفاده نمایید.

6. قیمت این مجله چقدر است؟ (?how much does the magazine cost). چه کسی دوست دارد بدون سرگرمی مسافرت کند؟ برای خرید مجله ی مورد نظرتان باید از این عبارت استفاده کنید. همچنین، می توانید به جای لغت “مجله” هر کلمه ی دیگری را جایگزین کنید تا از قیمت شیء مورد نظرتان مطلع شوید. مثلا : “water bottle, snack, book”.

خبرنامه

در صورتی که کد تصویری خوانا نبود کلیک کنید