close

منو

رستوران های دبی

رستوران های دبی

 رستوران ها و فست فودهای دبی

تنوع رستورانها در دبی بسیار چشمگیر است. اکثر رستوران های دبی در داخل هتل ها قرار دارند ولی رستوران های بسیار خوبی نیز در گوشه وکنار شهر بصورت مستقل فعالیت می نمایند . غذاهای مکزیکی ، غذاهای ایتالیایی ، غذاهای کشور های مدیترانه و خاورمیانه و غذاهای ژاپنی در رستوران های دبی یافت می شود.

اکثر رستوران ها و غذاخوری ها در بعد ازظهرها از ساعت 6 باز می باشند ولی معمولا تا ساعت 9 شب خلوت می باشند . برخی از رستوران در تمامی طول هفته و یا روزها و یا شب هایی خاص بصورت بوفه فعالیت می کنند و شما می توانید با پرداخت مبلغی ثابت و قابل توجه، هر آنچه را از غذاها و نوشیدنی ها میل دارید، تناول کنید.


لذیذترین غذاها در دبی

دبی بهترین مکان برای امتحان کردن بهترین غذاهای خلیج فارس و خاورمیانه، شامل غذاهای ایرانی، لبنانی و عربی است. برجسته‌ترین غذاهای اینجا، پیش غذا و سالاد است. دیگر غذاهای اصلی این منطقه مجبوس، آش آسارایا، هوموس، گجیا، تبوله و مهلبیه است.

هر منطقه یا کشوری در دنیا غیر از ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی یا قومی و ملیتی، دارای خوراکی‌ها و غذاهای منحصر به خود است، بنابراین بسیاری از گردشگران غیر از همه جذابیت‌هایی که یک منطقه برای آنها دارد، به دنبال تست کردن غذاها و خوراکی‌های آن نیز هستند.

۱-شتر شکم پر
در کتاب رکوردهای گینس از “شتر شکم پر” به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و پرحجم‌ترین غذاها نام برده شده است. از دید هر کسی که این غذا را امتحان کرده، چیزی ورای لوکس است. برخی اوقات تصور می‌شود که این غذا، افسانه‌ای بیش نیست و نقدهای بسیاری درباره‌ی آن شده است. با این حال، این شتر سوخاری خوشمزه، شگفت انگیز و بزمی در مراسم‌های قبیله‌ای اعراب سِرو شده و امروزه در خانه‌ی اشراف دبی تبدیل به جواهر مراسم‌ها شده است. این غذای شکم پر چندلایه‌ای از مرغ، تخم مرغ، ماهی و گوسفند همراه با گوشت شتر است.

۲- الهریس (Al Harees)
کسانی که این غذا را امتحان کره‌اند، می‌دانند همان حلیم ایرانی است که با پخت طولانی گندم و بره تهیه می‌شود که دارای طعمی دلپذیر و بافتی نرم و دلنشین است. می‌توانید این غذا را با نمک یا شکر میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.

۳- فلافل
در خاورمیانه این غذا به نام طعامیا شناخته می‌شود و یکی از پرطرفدارترین غذاها در کشورهای عربی شرقی و هم چنین ایران است. هم چنین دارای شهرت پرطرفدارترین خوراکی فلسطین است. این غذا معادل سیب زمینی سرخ شده است و معمولا کنار غذا سِرو می‌شود.

۴- هوموس (Hummus)
هوموس، یک سس مشهور از فرهنگ خاورمیانه. این غذا با نخود، روغن زیتون، ارده، آبلیمو، سیر و نمک تهیه می‌شود. هوموس با نان پیتا و به عنوان پیش غذا سِرو می‌شود. هنگامی که صحبت از هوموس به میان می‌آید، نمی‌توان شاوارما را فراموش کرد! حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

۵- گجیا ( Ghuzi)
گجیا یکی از مشهورترین غذاهایی است که در اکثر رستوران‌های دبی سرو می‌شود و در میان پرافتخارترین غذاهای رستوران‌های این شهر قرار دارد. این غذا از بریان کردن یک بره‌ی کامل تهیه می‌شود و با برنج، سبزیجات و دانه‌های روغنی سرو می‌شود. اگر دوست دارید که طعم اصلی غذاهای دبی را بچشید، سفارش این غذا را فراموش نکنید.

۶- مجبوس (machboos)
مجبوس، غذایی فوق‌العاده‌ ویژه شهر دبی که با بره‌ی ادویه زده، گوجه فرنگی، خورشت و برنج تهیه می‌شود. یک غذای مخصوص پرادویه که شهرت‌اش را با “لومی” به اشتراک می‌گذارد. برای وسعت بخشیدن به ذائقه‌تان، باید این غذا را امتحان کنید و هنگامی که مزه آن را چشیدید، دوباره سفارش ندادنش بسیار دشوار است.

۷- شاوارما (Shawarma)
شاوارما، غذای مشهور و پرطرفدار در دبی است که شهرت بسیاری در سرتاسر آسیا دارد. این غذا از گوشت بره و مرغ به همراه سبزیجات رنگارنگ، سیب زمینی سرخ شده، خیارشور و سس سیر تهیه می‌شود. امروزه طعم و آماده سازی این غذا در هر جا متفاوت است، با این حال، نمودار شهرت این غذا هیچگاه رو به پایین نرفته است.

۸- آش آسارایا (Esh asarya)
آش آسارایا که به عنوان “نان حارم” شناخته شده، نوعی کیک پنیر با روکش خامه‌ای است. با طعمی فوق‌العاده و بافت نرم، این غذا دارای جایگاه ویژه‌ای در دسرهای مشهور دبی است.

۹- تبوله (Tabbouleh)
تبوله، نسخه‌ی گیاهی آشپزی عربیست. این غذا یک سالاد است که به طور سنتی از بلغور، گوجه، خیار و جعفری ریزشده به همراه سیر و پیاز و روغن زیتون، آبلیمو و نمک تهیه می‌شود. این غذا نه تنها سلامت را تقویت، بلکه اشتها را نیز به روشی متعادل تحریک می‌کند.

۱۰- مهالابیا (Mehalabiya)
مهالابیا غذایی سرحال کننده دارای رگه‌هایی از گلاب و پسته است. این غذا در اصل یک پودینگ است و دسر مورد علاقه‌ی تمام سنین و گروه‌ها است.


 رستوران های دبی

رستوران پیر چیک (Pier Chick)


اگر بدنبال غذاهای دریایی و مکانهای رویایی و رمانتیک و شیک با غذاهای لذیذ هستنید این رستوان یکی از بهترین هاست . غذا خوری آن با منظره ای فوق العاده از برج العرب و مجتمع چشمگیر مدنیة الجمیرا این لدت را تکمیل می کند .

رستوران گلستان (Golestan)

این رستوران دارای یک محیط اصیل و غذاهای فوق العاده ای است که مطمئنا مکان مناسبی برای مناسبت های خاص است. تمرکز کامل این رستوران به غذاهای ایرانی موفقیت بالای برای آن به همراه داشته است.

رستوران صدف (Sadaf)


در این رستوران می توانید از مهمان نوازی اصیل و فضایی سنتی ایرانی نشات گرفته لذت ببرید ومی توانید صمیمیت و خدمات و کیفیت بالا را دریافت کند.

رستوران تیترو (Teatro)

این رستوران در هتل برج های روتانا واقع شده است . این رستوران نماد تمام عیار از یک رستوران درجه یک که سر آشپزهای فوق حرفه ای آن در فضای باز با سوشی ، لازانیا، پیتزا ، رشته های طعم دار ، کباب و ... در تنور های سفالی و فرهای ذغالی و کباب پزهای چرخان غذای فوق العاده ای برای شما آماده می کند.

رستوران ایرانی انار

این رستوران دارای کیفیت غذای خوب ،دکور و فضای سنتی و منظره بسیارزیبایی از برج العرب و برج های بادی در مدینه الجمیرا است.البته این رستوران بوفه ندارد و از قیمت بالای برخوردار است.
آدرس: بازارچه مدینت الجمیره

رستوران زنجیره ای مک دونالد


این فست فود دارای شعبه های زیادی در تمام دنیا می باشد که باکیفت و قیمت مناسب جایگاه مناسبی در میان مردم دارد.


لیست رستورانهای ایرانی در دوبی


ما لیستی از انواع رستورانهایی که غذاهای ایرانی سرو می کنند را برای شما جمع آوری کرده ایم:
زرّین: دبی - دبی - روبروی کارفور سیتی سنتر- دبی شاپینگ سنتر

بناب: دبی - دبی -خیابان مکتوم – ساختمان ام- ام- تاورز – جنب هتل کنکورد
اپل: دبی - دیره – توین تاورز – طبقه سوم
پیتزا اپل: دبی - دیره – توین تاورز – طبقه سوم
دانیال: دبی - شیخ زاید – مزایا سنتر
شبستان: دبی - خیابان خور- هتل اینتر کنتینانتال
شهرزاد: دبی - دیره – هتل حیات ریجنسی
حاتم طلائی: دبی - میدان جمال عبد الناصر- مقابل سوپر مارکت الکویتی
الوند: دبی - خیابان الخلیج
وید: دبی - خیابان مکتوم – ساختمان رقه البطین
مصفح : دبی - دیره – جنب بانک ملی
شف: دبی - سطوه – جنب مسجد قادری
بریانی اصفهان: دبی - میدان جمال عبد الناصر- مقابل هتل کنتینانتال
بستان آری: دبی - میدان جمال عبد الناصر- پشت برج بنی یاس - جنب ویدئو البلد
کینگ کاخ: دبی - دبی – خیابان پور سعید
درویش: دبی - خیابان رقه – خیابان 37 – هتل سان اند سند – طبقه همکف
پیتزا زیتون: دبی - شارجه – خیابان تعاون

خبرنامه

در صورتی که کد تصویری خوانا نبود کلیک کنید