close

منو

اطلاعات کلی در باره صربستان

اطلاعات کلی در باره صربستان

در مورد صربستان بیشتر بدانیم :

اختلاف ساعت با تهران: ۲:۳۰- ساعت (دو و نیم ساعت عقب‌تر از تهران)

زبان رسمی: صربی

پایتخت: بلگراد

واحد پول: دینار صربستان (به انگلیسی: Serbian dinar) (به زبان بومی: Cрпски динар / Srpski dinar) با کد ایزوی RSD، یکای پول رایج در کشور صربستان است.

نرخ تبدیل ارز: هر دینار صربستان در حال حاضر (شهریور ماه ۱۳۹۶) حدود ۳۲۶ ریال است

پیش شماره کشور: ۳۸۱+

پیش شماره کشور صربستان ۳۸۱ می‌باشد. بنابراین برای تماس با یک شماره تلفن یا موبایل در کشور صربستان باید ابتدا ۰۰۳۸۱ را شماره گیری نمایید. به عنوان مثال اگر دوست شما در صربستان زندگی می کند و شماره منزل وی ۱۲۳۴۵۶ است، شما باید برای تماس با دوست خود شماره ۰۰۳۸۱۱۲۳۴۵۶ را وارد نمایید. توجه داشته باشید هنگامیکه پیش شماره یک کشور را وارد می کنید برای پیش شماره شهرستان یا ایالت و یا شماره موبایل دیگر نباید ۰ وارد کنید. مثلا برای شماره ۰۹۱۲۱۲۳۴۵۶، شماره ۰۰۳۸۱۹۱۲۱۲۳۴۵۶ را شماره‌گیری نمایید.

  • جهت رانندگی: راست
  • نوع برق شهری: ۲۲۰-۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز
  • جهت رانندگی: راست
  • نوع برق شهری: ۲۲۰-۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز
  • پریز برق: type F

سفر به صربستان

اطلاعاتی در رابطه با جغرافیای صربستان

صربستان در اروپا، در شبه‌جزیره بالکان و در جلگه پانونین قرار داشته و پیوند دهنده مرکز، جنوب و شرق اروپاست. رودخانه دانوب یکی از رودخانه‌های اصلی این کشور است که طول ۵۸۸ کیلومتر از آن در کشور، مرز با کرواسی و بخشی از مرز با رومانی را تشکیل داده است. از دیگر رودخانه‌های صربستان می‌توان «ساوا»، «تیمیش»، «درینا» و «بگج» را نام برد. بیش ار یک چهارم صربستان (یعنی حدود۲۷٪) پوشیده از جنگل است که از جمله مناظر طبیعی این کشور به حساب می‌آیند.

صربستان در اروپا، در شبه‌جزیره بالکان و در جلگه پانونین قرار داشته و پیوند دهنده مرکز، جنوب و شرق اروپاست

شرایط طبیعی و به ویژه ناهمواری‌های صربستان به‌گونه‌ای است که برخلاف دیگر جمهوری‌های پیشین یوگسلاوی که غالب بودن مناطق کوهستانی در آن‌ها چشمگیر است، این کشور از دشت‌های واسطه‌ای کوچک و بزرگ تشکیل شده که به همراه اقلیمی نسبتاً مساعد و متنوع و وجود منابع آب تقریباً کافی، به بزرگترین مرکز تولیدات فراورده‌های کشاورزی یوگوسلاوی تبدیل شده بود. عبور رودخانه دانوب و شاخه‌های آن نیاز آب کشاورزی ۹۴٪ از زمین‌های زیر کشت صربستان را بر طرف می‌کند.


شرایط طبیعی و به ویژه ناهمواری‌های صربستان به‌گونه‌ای است که از دشت‌های واسطه‌ای کوچک و بزرگ تشکیل شده است

آب و هوای صربستان چگونه است؟

صربستان آب و هوایی قاره‌ای داشته و دارای چهار فصل متفاوت است. متوسط دمای هوا در شهر بلگراد، پایتخت صربستان، حدود ۱۲ درجه است. پاییز در این کشور معمولاً نسبت به بهار طولانی‌تر بوده و با آب و هوای گرم شناخته می‌شود. و در مقابل نیز بهارهای صربستان نسبتاً کوتاه‌تر بوده و بارانی هستند. زمستان‌های کشور صربستان نیز نسبتاً سرد بوده و به طور میانگین حدود ۲۰ روز از این موقع سال دمای هوا زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌باشد. ماه ژانویه سردترین ماه سال در صربستان بوده و میانگین دما در این ماه ۰.۴ درجه سانتی‌گراد است. فصل تابستان در صربستان معمولاً به صورت ناگهانی شروع می‌شود و به این‌گونه نیست که آب و هوا به صورت تدریجی تغییر کند و به همین دلیل نیز آمدن تابستان در این کشور کاملاً محسوس است. ماه‌های جولای و آگوست نیز با میانگین دمای ۲۱.۷ و ۲۱.۳ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ماه‌های سال محسوب می‌شوند.

صربستان آب و هوایی قاره‌ای داشته و دارای چهار فصل متفاوت است

بهترین زمان برای سفر به صربستان

بهترین زمان برای سفر به کشور صربستان موقعی است که برف و باران تمام شده‌اند و آب و هوا در حال گرم شدن است. بعد از ماه آوریل، دمای هوا شروع به بالا رفتن کرده و به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. بعد از این ماه آب و هوای معتدل در منطقه حاکم می‌شود. شاید بتوان گفت که بهترین زمان برای سفر به صربستان اواخر بهار و اوایل پاییز باشد. اما اگر جزء افرادی هستید که در صربستان به دنبال لذت بردن از مناظر سرسبز کوهستانی هستید، بایستی تا تابستان منتظر بمانید. اما به این امر نیز توجه داشته باشید که آب و هوای مناطق کوهستانی نسبت به سایر مناطق اندکی تفاوت داشته و هر لحظه ممکن است که شاهد بارش باران و یا سرد شدن آب و هوای منطقه باشید. در ماه‌های می و ژوئن نیز میزان بارش باران به بالاترین حد خود می‌رسد.

بهترین زمان برای سفر به کشور صربستان موقعی است که برف و باران تمام شده‌اند و آب و هوا در حال گرم شدن است
آب و هوای مناطق کوهستانی نسبت به سایر مناطق اندکی تفاوت داشته و هر لحظه ممکن است که شاهد بارش باران باشید

در این مطلب رامیارگشت، در قالب راهنمای سفر به صربستان به معرفی کلی این کشور پرداخته و اطلاعات کلی در رابطه با آب و هوای این کشور و بهترین زمان برای سفر به آن ارائه دادیم. امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد.

 

سفر به صربستان

 


صربستان را بشناسیم


خبرنامه

در صورتی که کد تصویری خوانا نبود کلیک کنید