close

منو

مناطق دیدنی صربستان، کشوری با طبیعت بکر - 1

مناطق دیدنی صربستان، کشوری با طبیعت بکر - 1

– قسمت اول

صربستان با چشم‌اندارهای طبیعی و دست نخورده خود، یکی از کشورهای زیبای اروپایی به حساب می‌آید که به تازگی سفر بدون ویزا به آن نیز ممکن شده است. در ادامه با رامیارگشت همراه شوید تا با جاذبه های گردشگری صربستان که در سفر به آن نباید از دست داد آشنا شوید.



جاذبه های گردشگری صربستان که در سفر به آن نباید از دست داد.

صربستان یکی از کشورهای زیبای اروپایی با مناظر چشم‌نواز طبیعی فراوان به حساب می‌آید. از جمله مناظر زیبای این کشور می‌توان به علفزارهای بی‌انتها، جنگل‌های وسیع بکر و سرسبز، غارهای سنگ آهکی باشکوه، دریاچه‌های کوهستانی دل‌انگیز، چشمه‌های آب گرم متعدد و تپه‌های سرسبز و چشم‌نواز اشاره کرد که همگی با هم آن را تبدیل به بهشتی برای عاشقان و دوستداران طبیعت می‌کنند.

صربستان که با نام رسمی جمهوری صربستان شناخته می‌شود، کشوری محصور در خشکی است که با هیچ دریا و یا اقیانوسی در ارتباط نیست. این کشور که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است، از شمال با کشور مجارستان، از شرق با رومانی و بلغارستان، از جنوب با جمهوری مقدونیه و مونته‌نگرو و از غرب نیز با کشورهای کرواسی و بوسنی هرزگوین همسایه است. صربستان از نظر جغرافیایی در یکی از راه‌های بین‌المللی اصلی قرار گرفته و مرکز و غرب اروپا را به کشورهای یونان، ترکیه، قاره آسیا، آفریقا و منطقه خاورمیانه پیوند می‌دهد.

صربستان با چشم‌اندارهای طبیعی و دست نخورده خود، یکی از کشورهای زیبای اروپایی می‌باشد که به تازگی سفر بدون ویزا به آن نیز ممکن شده است

مقامات این کشور به تازگی اعلام کردند که سفر به صربستان برای ایرانیان بدون ویزا امکان‌پذیر می‌باشد. به همین دلیل نیز این کشور می‌تواند تبدیل به مقصد جدید سفرهای خارجی ایرانیان شود. در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری صربستان پرداخته‌ایم که در سفر به این کشور نباید آن‌ها را از دست داد


بلگراد ؛‌ Belgrade

بلگراد، پایتخت کشور صربستان و بزرگترین شهر این کشور، در طول زمان همانند اکنون زیبا نبوده است، ولی اکنون یکی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری صربستان به شمار می‌رود. بلگراد که در محل تلاقی دو رودخانه دانوب و ساوا قرار گرفته است، گذشته‌ای پرتلاطم داشته است. این شهر تابحال درگیر ۱۱۵ جنگ بوده و ۴۴ بار نیز سوخته و ویران شده است. اما امروزه شهر در صلح به سر برده و میزبان رویداهای فرهنگی و هنری فراوانی از جمله نمایشگاه‌های کتاب، فستیوال‌های موسیقی، فیلم و… است. از جمله مشهورترین مکان‌های دیدنی بلگراد می‌توان به قلعه بلگراد به همراه موزه‌ها و کلیساهای این شهر اشاره کرد. از جمله موزه‌های این شهر نیز می‌توان به موزه ملی و موزه نیکولا تسلا اشاره کرد که در آن‌ها هزاران آثار گرانبها نگهداری می‌شوند. موزه ملی که در منطقه مرکزی بلگراد واقع شده است، در سال ۱۸۴۴ ساخته شده است و از آن زمان کنون روز به روز در حال گسترش آثار خود بوده است و امروزه نیز بیش از ۴۰۰ هزار شی از جمله آثاری از سایر کشورها در این موزه به نمایش درآمده است. موزه تسلا نیز محل نگهداری اموال و میراث شخصی دانشمند بزرگ، تسلا است که شامل دست‌نوشته‌ها و طرح‌های وی از اختراعات اوست.

بلگراد در طول زمان همانند اکنون زیبا نبوده است، ولی اکنون یکی از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری صربستان به شمار می‌رود

سوبتیتسا ؛‌ Subotica

سوبتیتسا شهری در شمال صربستان است که بیشترین تنوع نژادی را نسبت به سایر شهرهای این کشور دارد. سوبتیتسا پنجمین شهر بزرگ صربستان بوده و حداقل به دو دلیل در سفر به این کشور بایستی از آن بازدید کنید: این شهر میزبان بالاترین جمعیت کاتولیک و هنری‌ترین ساختمان‌های صربستان نسب به سایر شهرهای این کشور است. شهر سوبتیتسا میزبان بناهای تاریخی متعددی متعلق به دهه ۱۹۰۰ میلادی بوده و همین‌طور بناها و آثاری در این شهر وجود دارند که سابقه آن‌ها به دهه ۱۷۰۰ میلادی نیز می‌رسد. پس از بازدید از این بناهای تاریخی پیشنهاد می‌کنیم که به کافه‌های واقع در میدان اصلی شهر رفته و از آرامش آن‌ها لذت ببرید. همین‌طور در سفر به سوبتیتسا پیشنهاد می‌کنیم که خرید از بوولیاک، یکی از بزرگترین مراکز خرید اروپا را نیز از دست ندهید.

سوبتیتسا شهری در شمال صربستان است که بیشترین تنوع نژادی را نسبت به سایر شهرهای این کشور دارد

نووی ساد ؛ Novi Sad

نووی ساد نیز یکی از شهرهای شمالی صربستان بوده و نام آن در زبان صربی به معنی «کوچ‌نشین نو» است. این شهر پس از بلگراد دومین شهر بزرگ صربستان به حساب آمده و بر کناره رود دانوب واقع شده است. این شهر جوان که با استانداردهای اروپایی و در اواخر دهه ۱۷۰۰ میلادی ساخته شده است، فضایی بسیار دوست‌داشتنی و آرام داشته و پارک‌های متعددی نیز دارد که اهالی در آن‌ها به استراحت می‌پردازند. شاید بتوان گفت که معروفیت بیشتر نووی ساد به خاطر برگزاری فستیوال موسیقی اگزیت (Exit) در آن است که یکی از مشهورترین فستیوال‌های کشور صربستان به شمار می‌رود. این فستیوال همه ساله در ماه جولای و در قلعه پترووارادین (Petrovaradin) برگزار می‌شود. قلعه‌ای که در طول تاریخ هیچ گاه فتح نشده است. قلعه‌ها، کلیساها و بناهای زیبایی نیز در این شهر قرار دارند که در صورت سفر به صربستان و شهر نووی ساد، می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. نووی ساد نیز یکی از جاذبه های گردشگری صربستان است که در سفر به این کشور نباید از دست داد.

نووی ساد نیز یکی از شهرهای شمالی صربستان بوده و نام آن در زبان صربی به معنی «کوچ‌نشین نو» است

زلاتیبور ؛ Zlatibor

زلاتیبور یک مقصد گردشگری محبوب در کوه های غربی صربستان است. در این شهر تفریحات هیجانی و سالم فراوانی برای گردشگران تدارک دیده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به اسکی در فصل زمستان و پیاده‌روی و کوه‌نوردی در فصل تابستان اشاره کرد. تورنیک (Tornik) که بلندترین کوه زلاتیبور به حساب می‌آید، در فصل زمستان میزبان اسکی بازان فراوانی بوده و پذیرای ۵۴۰۰ اسکی‌باز در هر ساعت است. این منطقه دارای چشم‌اندازهای زیبا، مراتع وسیع و روستاهای تاریخی عجیب است. کلیساهای چوبی قدیمی و موزه‌ای در فضای باز از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که پس از گشت و گذار در این منطقه، طعم و عِطر غذاهای محلی آن را نیز چشیده و از آن لذت ببرید.

در زلاتیبور تفریحات هیجانی و سالم فراوانی برای گردشگران تدارک دیده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به اسکی در فصل زمستان و پیاده‌روی و کوه‌نوردی در فصل تابستان اشاره کرد

صومعه استادنیکا ؛ Studenica Monastery

صومعه استادنیکا که در مرکز صربستان واقع شده است، در این کشور بسیار معروف بوده و عجایب بسیاری نیز در خود دارد. این صومعه در مکانی سرسبز و زیبا واقع شده است و دارای دو کلیسا با سنگ مرمر سفید به نام‌های کلیسای شاه و کلیسای ویرجین (Virgin) می‌باشد. صومعه استادنیکا که متعلق به قرن دوازدهم است، بیشتر با نقاشی‌های متعلق به قرن سیزدهم و چهاردهم و با دکوراسیون و تزئین‌های کلیساهای آن شناخته می‌شود. می‌توان گفت که این صومعه یکی از ثروتمندترین صومعه‌ها در کشور صربستان بوده و مادر تمام صومعه‌های ارتودکس صربستان به شمار می‌رود. بنیانگذار این صومعه یعنی استفان نمانجا (Stefan Nemanja) نیز در همین مکان به خاک سپرده شده است.

صومعه استادنیکا که در مرکز صربستان واقع شده است، در این کشور بسیار معروف بوده و عجایب بسیاری نیز در خود دارد

صربستان را بشناسیم


خبرنامه

در صورتی که کد تصویری خوانا نبود کلیک کنید